גמאני/ שולחן עגול

גמאני/ שולחן עגול
חטיבת הביניים "רימון" מובילה תוכנית ייחודית בשם "גמאני" המצליחה להטמיע את חזון בית הספר ולהופכו לתרבות בית הספר הלכה למעשה. התוכנית ייחודית בכך שהיא מטמיעה  ערכים של מעורבות חברתית ונתינה בדרך של שיווק חינוכי.
 
בתוכנית, כל התלמידים, המורים ורוב ההורים הנם שותפים בעשייה למען הקהילה מהקרובה ועד הרחוקה. כדי להביא את כל השותפים לעשייה ממקום של בחירה מרצון גויסו התלמידים למשימות בדרך של פרסום ושיווק מעולם הילדים העכשווי. התפתחה שפה "גמאנית" שהפכה לשפה שגורה בפי כל והיא חלק מהתרבות הבית ספר. כל העשייה הענפה בתחום הנה תחת קורת גג אחת " גמאני". התוכנית מנוהלת ע"י חברי "שולחן עגול", קבוצה של נציגי הורים, מורים ותלמידים שתפקידה לקדם ולפתח את הפעילות.
 
במהלך השנים בהן התוכנית פועלת חברי "שולחן עגול" גיבשו תוכנית עבודה ספירלית תלת שנתית אשר מרחיבה בהדרגה את מעגלי המעורבות: שכבת ז'- "גמאני-אתה", שכבת ח'- "גמאני- אנחנו" ושכבת ט' "גמאני-כולם".
 
 בשכבה ז' "גמאני-אתה" מתמקדת הפעילות בנושא המעורבות החברתית במסגרת כיתתית. העבודה על הנושא מתבצעת באמצעות "מעגל חברים"-  קבוצות תמיכה בתוך הכיתה. הקבוצות נקבעות על ידי מחנכת הכיתה באופן שרירותי ומשתנות במחצית השנה. הקבוצות בנות 4 תלמידים ומטרתן: תמיכה ודאגה לחברי הקבוצה האחרים- העברת ש.ב., מסירת הודעות, דאגה לשלום חברים חולים ועוד. נערך מעקב שוטף אחר הפעילות ע"י מחנכת הכיתה.
 
בנוסף לכך, קיימות קבוצות פעילות חברתית בתוך הכיתה אשר מטרתן ליצור אקלים חברתי נעים ומכיל בכיתה. הקבוצות עוסקות בנושאים שונים כגון: מנהיגי תורנים, גיבוש כיתתי, תכנון ועיצוב הסביבה ועוד.
 
תלמידי שכבה ח' "גמאני- אנחנו" עוסקים בפעילות למען ביה"ס. בכל כיתה נערך דיון בנושא צרכי התלמידים בבית הספר, ובתום הדיון כל כיתה בוחרת בפרויקט כיתתי אשר אותו היא מובילה במהלך שנת הלימודים. תחומי הפעילות אשר נבחרו בשנים האחרונות הן: "גמאני ספורטיבי"- אירועי ספורט, "גמאני ירוק"- איכות הסביבה, "גמאני חגיגי"- חגים ומועדים, "גמאני מפעיל פעיל"- הפסקות פעילות, "גמאני אקטואלי"- מעורבות באקטואליה ועוד.
 
תלמידי שכבה ט' "גמאני- כולם" מתמקדים בתרומה לקהילה. בכל כיתה קמה הנהגה המורכבת מהורים, תלמידים ומורים אשר בוחרת מקום בו הכיתה מתנדבת מספר פעמים במהלך השנה. בשנת הלימודים, תש"ע, למשל, הכיתות בחרו בתחום של התנדבות למען ילדים בעלי צרכים מיוחדים בגני ילדים , בבתי ספר ואף בפרויקט "בכל אופן רוכבים" (רכיבה משותפת על אופניים עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים).
 
בנוסף לתוכנית הייחודית של כל שכבה, בכל שנה יוצא כל בית הספר ליום שיא של התנדבות בקהילה. ביום זה, המתוכנן בקפידה, יוצאים כל התלמידים, המורים והורים מלווים, לבושים בחולצות "גמאני" לפעילויות שונות של מעורבות חברתית בעיר: אריזת מזון לנזקקים, לקט, פעילויות למען אוכלוסיה בעלת צרכים מיוחדים, בתי אבות, פעילות חינוכית לתלמידי כיתות א'- ב' בבתי הספר היסודיים ועוד.
 
כמו כן, חברי "שולחן עגול" יוזמים פרויקטים נוספים במהלך שנת הלימודים, כגון: מירוץ למען גלעד שליט, נטיעות, ניקוי חופים. "גמאני ע- CITY" בפסטיבל רימון, שבו ניתנה במה למגוון הרחב של הפעילויות הנעשות במסגרת התוכנית למעורבות חברתית ע"י הקהילה הבית ספרית ובשיאו התקיימה הופעה של אשר הכנסותיה הוקדשו כתרומה ל "קרן רועי לא אחסר".
 
התלמידים זוכים לקבל כרטיס מועדון "גמאני"- כרטיס מועדון המקנה לתלמידי חטיבת "רימון" הנחות בחנויות שונות בעיר רעננה.