אודות

פדגוגיה אכפתית -"גמאני כי אכפת לי"

החטיבה מובילה תפיסה ייחודית פורצת דרך של "פדגוגיה אכפתית" המאפשרת לכל פרט צמיחה והתפתחות. "הפדגוגיה האכפתית" מבוססת על שלושה אבני יסוד- חוויה, אותנטיות ופיתוח זהות, הבאים לידי ביטוי בכל אינטראקציה : ביחסים הבינאישיים, בלמידה ובאחריות לחברה ולסביבה. התוכנית  "גמאני כי אכפת לי" זכתה בפרס ארצי על קידום מעורבות, יחסי אכפתיות והוראה אחרת . כמו כן, בית הספר הוסמך  ל"בי"ס ירוק " ע"י המשרד להגנת הסביבה הודות לעשייה הענפה בתחום  השמירה על הסביבה. התוכנית"גמאני כי אכפת לי"  מכשירה את כל התלמידים למנהיגות צעירה, הפועלת לשינויים בסביבה ובחברה, בקהילה הקרובה והרחוקה, ובנויה כתוכנית תלת שנתית אשר מרחיבה בהדרגה את מעגלי המעורבות.

חטיבת הביניים "רימון" נבחרה ע"י מכון דוידסון, משרד החינוך ועיריית רעננה להוביל למידה מתוקשבת מותאמת לטכנולוגיה במאה ה-21, ומשתתפת בתוכנית זו השנה התשיעית. כיום כל תלמידי בית הספר לומדים באמצעות מחשב אישי, כלי שנועד לקרב את הלמידה לעולם העכשווי והרלוונטי לתלמידים. ההוראה והלמידה מתמקדים בפיתוח מיומנויות חשיבה גבוהות, יצירתיות, למידה עצמאית וחוויה לימודית אחרת לתלמידים. החטיבה מקדמת הוראה חדשנית המחנכת לערכים ופיתוח זהות אותנטית כשהמחשב משמש כלי לגיבוש זהות זו.

כל תלמיד זוכה ליחס אישי מצוות מורים מיטבי הפועל ע"פ עקרונות "הפדגוגיה האכפתית", ומקדם למצוינות אישית, כבוד הדדי ודאגה לזולת. מגוון רחב של מסלולים מאפשרים צמיחה וביטוי אישי בתחומי האמנויות:מחול, אומנות פלסטית, תיאטרון ומצוינות במוסיקה עם המרכז למוסיקה. בתחום הספורט: כדורעף וכדורגל,  בתחום המדעי טכנולוגי: מסלול מדעי טכנולוגי (חשיבה מדעית, רובוטיקה, עבודות חקר וקשר עם קהילת ההיי טק-אימוץ ע"י hp  ובתחום המנהיגות: כיתות מדצי"ם, כיתת מנהיגות סביבתית, מועצת תלמידים, משצי"ם, פשצי"ם, שולחן עגול, מועצה ירוקה ועוד.

ב"רימון" יוזמים את המחר כי אכפת לנו מהעתיד.

פרטים כלליים

שלב חינוך:
חטיבת ביניים
מנהל/ת:
ארזה מיה
סגן/ית המנהל/ת:
יעל רז קרוטמן

פרטי התקשרות