ביקור באי ביי

מאת: רעות אליה ז6, רוני שחם ח6

כיתות ז6 וח6 יצאו בחודש מאי לסיור בחברת ebay

הסיור היה מעניין, אנחנו היינו יחד כל הכיתה בתוך החברה עצמה ראינו כיצד הם עובדים איפה ואיך, התחלנו את הסיור בחדר הישיבות בו חיכה לנו כיבוד קל ושתיה, הסבירו לנו על החברה ועל מה שעושים בה, הסבירו לנו איך "כל הדבר הזה עובד" וגם למדנו איך הכל התחיל, מאוד התעניינו והיו לנו שאלות רבות שעליהן קיבלנו מענה .

לאחר מכן התחלנו בסיור, התחלנו וראינו את "המשרד" אך אין באמת לכל אחד משרד אלא כולם לומדים במרחב פתוח (open space) כולם אחד עם השני ראינו את ההווי והשקט שיש שם, ראינו איך כולם שוקדים ועובדים, כמובן שהתפעלנו מהמקום ומיופיו וגודלו, לאחר מכן הלכנו לראות החדרים השקטים שבו כל מי שרוצה לדבר בפלאפון הולך אליו וכך אתה יכול לשמור על הפרטיות שלך, אחר כך עלינו לגג, הגג היה מדהים היה שם מגרש כדורסל וכדורגל גילנו שהם לא רק עובדים שמה אלא שהם גם משחררים לפעמיים אנרגיות הרי זה לא כל כך נוח להישאר כל היום על כיסא, בעקבות הביקור בגג למדנו גם שלעובדים באיביי אין שעות קבועות של עבודה הם יכולים לחזור הביתה מתי שהם רוצים והם גם יכולים לצאת להפסקה כמה זמן שהם רוצים אבל הכל תלוי בעבודה שלהם, גילנו גם שגם הם צריכים להגיש לפעמים עבודות, לאחר מכן הלכנו לפינת הצילום ושם למדנו וגילנו שכל עובד שעובד באיביי צריך גם להיות מוכר באתר ושם בפינת הצילום יש להם מצלמה מקצועית עם תאורה בשביל לצלם את המוצר ויש להם גם קופסאות עם פצפצים למקרה של שליחה, אחר כך הלכנו לגינה למעלה, ושם ראינו את הפינה לאלה שרוצים לעשות הפסקה אבל לא רוצים ספורט (כמו המגרש כדורסל וכדורגל), בגינה יש מלא צמחים, צמחי מאכל, תיבול ואפילו נוי שבהם העובדים מטפלים, לאחר מכן המשכנו להסתובב ובמהלך הסיור ראינו שהיה להם מלא פינות משחק כמו הוקי, כדורגל שולחן וסנוקר וגם היה להם מטבח ענק זה ממש הרגיש כאילו הוא לקוח מבית, עברנו בין מחלקות מחלקת פיתוח ותכנון, מחלקת שירות לקוחות היה כל מיני, התחנה האחרונה בסיור הייתה חדר המוזיקה, החדר היה מדהים הוא היה מלא בכלי נגינה ואפילו גילינו שלאיביי יש להקה "איבנד" (eband)  ושם סיפרו לנו שזו להקה שמופיעה בכל מיני אירועים שונים.

לאחר מכן עברנו סדנה ששמה "לחשוב בתוך הקופסה" , שעסקה ביצירת מוצרים חדשים אך לא לגמרי כלומר, לא צריך ליצור את המוצר מאפס או להמציא את הגלגל מחדש אלא לשדרג או לשנות מוצר קיים באמצעות רכיב משמעותי בו או הכפלת רכיב שנמצא במוצר. אחר כך התחלקנו לקבוצות וכל קבוצה קיבלה מוצר והייתה לנו משימה ליצור ממנו מוצר חדש. היינו צריכים לחשוב על רעיון ולהכין פוסטר/מודעה שמפרטת את מה שעשינו ואיך הגענו לרעיון הזה. לסיכום הסיור באיביי היה מעניין וכיף. היה מאוד כיף לגלות ולראות שישנו מקום עבודה שדואג לרווחת העובדים ולדעתי זה נותן הרבה תמריץ לעבודה, זה היה כיף מאוד ומאוד מעניין, אחת החוויות הטובות שהיה לנו.